bun material
nu puteati lua la intamplare si un site auto
cum ar fii al meu
)
Analiza SEO si SEM pentru f64. ro
Monday, May 11th, 2009 | Tags: Advert Point, Eugen Petcu, Krumel, SeoPlus
Durata de citire: 1 – 2 minute
Impreuna cu Eugen Petcu, de la SEO Plus, am realizat primul studiu de caz SEO Romania. Initiativa vine ca urmare a unei necesitatii in .ro in privinta materialelor din domeniul SEO si SEM, care sa informeze si sa educe pe cei interesati din .ro
Am luat un site la intamplare, f64.ro ,noi nu avem nimic in comun cu acest site.
Incercam sa ajutam si nu sa le discreditam. In plus, ele sint mostre de imbunatatire a unor site-uri asemanatoare.
Nu este o analiza avansata, e doar o analiza de baza care ar putea ajuta site-ul. O analiza avansata puteti cere firmelor participante la acest studiu de caz, si anume: Advert Point si Seo Plus.
Materialul creat de noi, studiul de caz, il puteti gasi aici.
E un studiu de caz de 12 pagini explicative si indrumatoare. Sint sigur ca s-ar fi putut mai mult si mai bine, dar rostul lui nu e de a oferi consultanta gratuita in domeniu, ci a crea deprinderi pozitive in SEO si SEM prin exemple concrete.
Seo Romania incearca sa creeze cat mai multe astfel de materiale, asa ca ne puteti urmari prin RSS sau newsletter.
Autor: Krumel
26 comentarii
May 13, 2009
OK. Vorbind insa on-topic. Site-ul are succes chiar daca prezinta acele minusuri din ghid. Asta ar fu un exemplu de site care lucreaza intr-o maniera profesionala, responsabila si care nu are nevoie de anumite tehnici SEO pentru a vinde. SEO in schimb reprezinta un mare plus pentru ei, lucru care nu trebuie neglijat.
Deasemenea sfaturile legate de Social Media si de Web 2.0 sunt extrem de importante si subscriu la ce s-a scris. Nu costa nimic sa interactionezi cu clientul la un nivel mai personal ba chiar mai “omenesc”.
@f64 Incercati Twitter-ul, puneti un blog cu cateva tutoriale, sfaturi si chair review-uri făcute de clientii pasionati si nu uitati sa aplicati sfaturile astea. Sunt valoroase si va sunt oferite gratuit.
May 13, 2009
Never say never… Poti fi sigur ca vom mai avea astfel de materiale si din alte nise sau pe alte probleme… Stay close!
May 13, 2009
Salut Vlad, intr-adevar, este un site care e foarte ok si fara SEO, insa credem ca se poate si mai bine dupa cum spui si tu. Multumim pentru commentul inspirat si constructiv.
May 13, 2009
Salutare!
Tocmai se încearcă o schimbare orientată spre partea estetică; se află în beta public (dar NU se dorește o promovare masivă) la adresa: http://www.f64studio.ro/new/
Și nu uitați totuși la ce folosește SEO: prezența în primele locuri ca răspuns la queries către motoarele de căutare. Din acest punct de vedere F64.ro este deja în primele trei locuri pentru majoritatea produselor și soluțiilor din site, iar pe zona produselor esențiale este fix pe locul de „feeling lucky”
Recomandările legate de design-ul funcțional erau deja aplicate într-o măsură bunicică în varianta beta. Și îmbunătățirile majore sunt „pe țavă”.
Vă recomand eventual să analizați un site actual, nu neapărat unul neschimbat de ~5 ani, dacă nu mai mult. Recomandare personală: pcCenter.ro
Keep up the good work; să vă văz!
May 13, 2009
@Barbu Design-ul nou nu e asa special. Si e cam colturos. SEO e un plus. Oricand e binevenit un plus
May 13, 2009
Trebuie să precizez că sunt unul din cei care consideră SEO-ul agresiv drept un MARE minus.
Krumel
May 13, 2009
Barbu, noi nu sintem interesati de reusita site-ului la cautari, ci doar sa dam mostre de analiza care sa ajute.
Multumim pentru recomandare.
May 13, 2009
Cred că mă repet, dar trebuie să subliniez: scopul SEO este reușita în poziționare la căutări.
Creșterea organică este însă un adevărat scop asociabil indicațiilor ce țin de design, și tocmai acele sfaturi erau mai la obiect. În orice caz, analiza era mai bine fundamentată acolo decât în partea de subterfugii aplicabile de dragul lui dom’ Google.
May 13, 2009
Salut Barbu, nu stiu de ce simt in aer o usoara iritare din partea ta pentru ca am ales acest site … Daca ma insel imi cer scuze, dar asa pari: sa fii deranjat de PDF-ul ala, care, nu a fost facut pentru f64 … a fost facut pentru cine vrea sa inteleaga ceva din el, atat. Putea fi oricare alt site acolo, eu l-am ales pentru ca sincer imi place si chiar am fost client, placut impresionat, si m-am gandit ca ar fi bine sa se vorbeasca de el si nu despre altele (mai ales IT) … Deranjeaza in vre-un fel ???
Daca nu deranjeaza, atunci e ok, si restul comentariilor pot fi ignorate pentru ca, dupa cum spunea si Krumel, f64 nu trebuie sa inteleaga nimic din el si nici sa faca ceva din acel pdf… Il poate ignora pur si simplu.
May 13, 2009
O analiza extrem de completa.
Cu voia voastra am sa aplic si eu pe cateva dintre siteurile mele sfaturile voastre.
May 13, 2009
@Barbu, iti dai seama ca risti sa fie indexat site-ul beta oferind link? chiar daca este nofollow
vad ca nu ai noindex pe beta
analiza e ok dar are 9 pagini. nu as numara coperta, introducerea si sfarsitul
May 14, 2009
Roby, asta a fost scopul realizarii lui… M-as bucura sa fie de folos cat mai multor cititori…
May 14, 2009
Iritare în niciun caz pentru alegere; F64 ar trebui să fie măgulit, fiind dat drept exemplu de magazin cunoscut.
Pe de altă parte aș fi nedumerit/nemulțumit de pornirea spre a considera SEO ca fiind un motiv în sine, be-all/end-all. Și „magazinul online” (site-ul F64) este o prezență ce are drept scop prezentarea obiectelor din magazinul fizic, cu facilitate suplimentară de comandă pentru cei ce nu pot să vină și să ia jucăriile
la pipăit. Mai sunt câteva luni bune de muncă până la câștigarea dreptului de a se numi „magazin online”; țineți aproape
@Tudor: dacă este indexat un site în test public înseamnă că oamenii ce-l caută îl pot găsi. Nu văd cu ce ar deranja chestia asta; dacă prin multiplicarea conținutului Google ar vrea să scadă rank-ul paginilor separate, asta e. Din nou: în niciun caz un magazin serios n-o să facă sluj în fața chițibușărelilor făcute only for search-engines. Dacă testul este public, public rămâne și nu-i interzis nici măcar boților
Din nou: aș fi mai interesat să citesc ceva despre un site cu design realizat recent (exemplul anterior: pccenter.ro) sau, și mai interesant pentru mine ar fi o analiză a site-urilor ce devin îngrămădeli de link-uri și frânturi de informație, doar ca să dea material țapăn crawler-elor. Știu că nu-i politicos s-o fac, dar iaca două exemple:
1) smartfinancial.ro: conținut din plin, dar prima pagină aproape inutilizabilă din cauza aglomerației; 30 de secunde deja fac varză ochiul cititorului intrat din Google…
2) ghidafaceri.ro: conținut din… părți, dar tone de chestii absolut useless care-s puse ca să meargă gugălu’.
May 14, 2009
@Barbu:
Atunci cand cei din concurenta va vor sufla in spate, si poate vor pune mana pe un domeniu datat inainte de august 2002, vor face optimizarile – inclusiv URL friendly, o sa vezi de ce ar fi trebuit sa apelezi la cateva elemente de SEO si sa tii cont de sfaturi; pana atunci, sunteti no.1, no worries.
Designul mi se pare undeva la nivel de 2007, eventual inceput de 2008. S-ar putea si mai bine.
May 14, 2009
Totdeauna se poate mai bine. Mă înclin și prefer să părăsesc discuția înainte de a ajunge să vânăm „dacă”-uri doar de dragul demonstrării SEO ca soluție ce rezolvă toate problemele. Fiecare pune pe propria balanță meritul soluției, și decide în propria ogradă pe ce cheltuie efortul.
Toate la vremea lor.
May 14, 2009
@Barbu Mateescu Aveti mare dreptate. Multi considera ca SEO rezolva toate problemele unui site. Sunt multe lucruri mult mai importante cum ar fi designul sau functionabilitatea acestuia. In schimb nu trebuie neglijat.
Felicitări pentru site. Chiar am gasit un D60 si cred ca il voi cumpara
May 14, 2009
De acord ca SEO nu este pe primul loc dar daca Google iti ph00te un ban atunci sa vad ce mai zici de seo/sem.
May 14, 2009
[...] ce site-uri mai intra in discutie. Am observat ca s-au incins putin spiritele in jurul analizei SEO si SEM realizata de catre Krumel si Eugen Petcu pentru F64 ( da, magazinul de echipamente fotografice [...]
Domenii .ro si .net identice ca si content
May 15, 2009
[...] pot avea diferite pozitii in google, de cele mai multe ori apropriate, pentru diferite keyworduri. Aici ai un exemplu asemanator. __________________ Prajituri si retete prajituri cu poze pe -> Retete prajituri [...]
May 15, 2009
S-a facut redirect intre timp? Vad ca de pe http://www.f64studio.ro ma duce automat pe http://www.f64.ro. S-au speriat ?
May 18, 2009
Felicitari Krumel si Eugen, un model bun, chiar daca un audit complet, cum ati specificati si voi, se face cu acces la Analytics, Webmaster Tools si alte tool-uri relevante. Am observat ca nici in state nu exista un model bine definit pentru un audit, fiecare SEO si-l contureaza dupa plac, desi punctele atinse sunt in proportie de 95% comune.
May 19, 2009
M-am consiliat cu colegii mei din magazin, şi deşi eu personal consideram neimportant studiul (sau cel puţin partea legată strict de SEO), după reacţia iniţială am reconsiderat şi, judecând la rece, există multe lucruri pertinente. Mai mult decât atât, avem mare nevoie de asemenea opinii externe.
O parte din sfaturi erau deja în lucru, dar concret începem deja să aplicăm sfaturile:
1) Redirect 301 între domeniile f64studio.ro şi f64.ro; din motive tehnice a trebuit să renunţăm temporar, dar se lucrează în continuare.
2) Interactivitatea online (pe care aş denumi-o 2.0, conform modei de moment) o îmbinăm cu deschiderea deja existenta către fotografi profesionişti, dar şi entuziaştii domeniului: stirile, invitatiile la seminarii etc. sunt anuntate si prin @F64Studio
(ca un prim pas). Puţin mai multe detalii veţi afla peste câteva zile, aşa că ţineţi aproape!
3) Sugestiile referitoare la design funcţional sunt luate în calcul şi sperăm să se observe în viitoarea versiune a site-ului, aflata deja in lucru; nu ne oprim doar la schimbarea estetică de la f64.ro/new
Ca să nu mai las loc de interpretari: mulţumim din nou pentru alegerea site-ului nostru drept referinţă pentru material de studiu. În al doilea rând, mulţumim pentru studiul în sine; vă aşteptăm cu drag pe terasa noastră de la magazin, unde am putea sta de vorbă mai pe îndelete la o cafea. Şi nu ne vom limita doar la cafea; sperăm să găsim şi alte modalităţi de a ne revanşa pentru amabilitatea autorilor; discuţia ar fi mult mai eficientă de-om purta-o prin viu grai.